Skip to main content

Grenzen verleggen

Nanne is mede-eigenaar van een marketingbureau en vertelt waarom hij doet wat hij doet.

“Ik ben gelukkig in het ondernemen wanneer ik mooie momenten kan delen met anderen. Als ik kan genieten van die momenten met collega’s, klanten, vrienden, familie en natuurlijk met mijn compagnon met wie ik twee handen op één buik ben. Die momenten vervullen mij oprecht met dankbaarheid.”

Nanne is mede-eigenaar van het succesvolle marketingbureau Velocity en houdt zich dagelijks bezig met het optimaliseren van Google-campagnes en websites. Hij voert ook salesgesprekken, is strategisch sparringpartner en geeft leiding aan een gemotiveerd team. “Geen dag is hetzelfde”, zegt hij enthousiast.

Ondernemerszin

“Zolang ik mij kan herinneren loop ik over van ambitie. Op mijn achttiende speelde ik korfbal op hoog niveau en daar ging ik zo in op dat ik er mijn complete identiteit aan ontleende. Dus toen ik geblesseerd raakte en thuis kwam te zitten, kon ik daar heel slecht mee omgaan. Na veel gesprekken en piekeren besloot ik mijn energie te gaan richten op een nieuwe carrière in de marketing. Eén ding wist ik zeker: een reguliere opleiding van vier jaar was voor mij niet de weg om er te komen. Onder goede begeleiding van een loopbaancoach lukte het me om – na tig sollicitaties en afwijzingen – aan de slag te gaan in deze nieuwe branche. Tegelijkertijd groeide mijn ondernemerszin. Samen met mijn goede jeugdvriend Kevin Pol, ontwikkelde ik een nieuw kledingmerk. Tijdens dit traject ontdekten we dat het marketing aspect ons zodanig motiveerde dat dat de echte focus kreeg. Het heeft ervoor gezorgd dat we nu als compagnons een marketingbureau leiden.

Ondertussen leren we iedere dag in de praktijk. Vooral van mijn vader, die ook ondernemer is, leer ik nog steeds erg veel. Over het zakelijke deel zoals slimme investeringen en de organisatie van ons bedrijf, maar ook over hoe ik een goede balans kan creëren tussen mijn werk en privéleven. Ondernemen is, zeker aan het begin, knoerthard werken. Maar we genieten ook enorm van de vruchten die we ervan plukken.”

“Ik word vooral blij wanneer ik écht verbinding heb met klanten”

Gevoel van ultiem geluk

“Marketing gaat onder andere over de juiste inzet van techniek vanuit de kennis van menselijk gedrag. Het stukje psychologie dat erbij komt kijken vind ik ongelooflijk boeiend. Het geeft een kick als we resultaat boeken, maar ik word vooral blij als werknemers tevreden zijn en wanneer ik écht verbinding heb met klanten. Een van de mooiere momenten in het afgelopen jaar was dan ook de wijnproeverij die we voor relaties organiseerden. Na een periode van keihard buffelen, wilden we deze avond vooral samen met onze klanten genieten. Toen we daar met een glas in ons hand stonden en de hapjes op tafel, overviel me het gevoel van ultiem geluk en succes!

Uitdagingen en grenzen verleggen, daar houd ik van: nog meer klanten verder helpen met een prachtig team van collega’s vanuit een kantoor in Utrecht, de merken waarvoor we werken harder laten groeien… Dat is mijn droom. Ondernemerschap draait voor mij niet om de grootte van mijn bedrijf of om veel geld verdienen. Maar om het zelf kunnen vormgeven van doelen om mijn dromen te realiseren. Het zijn vaak de kleine, dagelijkse dingen die alles de moeite waard maken. Een leuk gesprek met een klant, een gezellige lunch met het team van collega’s. Of wanneer het heel stil en sereen is op kantoor en ik gefocust kan werken terwijl de zon door de ramen schijnt. Dan realiseer ik me: ik ben pas net begonnen, ik heb een eigen bureau met zes man personeel en een goede vriend als compagnon, ik deel mijn eigen dag in en ik werk in een sfeervol kantoor waar het voelt als thuiskomen. Dat is mooi toch!”

Wat ik met Power4People heb?

“Via mijn netwerk kwam ik bij Power4People terecht voor loopbaanbegeleiding om de eerste stap te maken naar een carrière in de marketing. Bij Power4People kijken mensen naar potentie, naar wat er kan. Ik voelde gelijk ruimte voor mijn visie. Extra trots ben ik dat Power4People nu ook klant is bij Velocity en we een deel van de marketing verzorgen. Dat maakt de cirkel mooi rond.”

Waarom ik doe wat ik doe

Waarom ben jij gaan doen wat je doet? En word je daar nog steeds blij van? Een verhaal van iemand anders zet je soms aan het denken over je eigen situatie. Daarom vragen wij aan onze partners, opdrachtgevers en collega’s waarom zij doen wat ze doen en delen de verhalen met je. Wil je ook bijdragen? Mail naar info@power4people.nl.

Overweeg je coaching voor je werknemer(s)?

Bekijk onze diensten en vraag vrijblijvend een offerte aan. Wil je eerst advies? Bel dan met onze vraagbaak (dat is een senior coach): 030-691 1666.

Offerte aanvragen

Even overleggen of advies nodig?

Onze vraagbaak staat iedere middag met plezier voor je klaar